سوالی دارید؟
جستجو کردن
جستجو کردن

بهترین پرده‌ برقی هوشمند | بررسی انواع آن

انواع پرده برقی هوشمند

آینده‌ی پرده برقی  در خانه‌‌های هوشمند

پرده‌ برقی هوشمند، آینده‌ی یک پندار: شاید تا همین چند سال گذشته نمی‌دانستیم که چقدر به پرده‌های هوشمند نیاز داریم. تکنولوژی قرن بیست و یکمی در فاصله با فناوری‌های قرن بیستم، بسیار غافلگیرکننده‌اند. تفاوت شایان ذکر فناوری قرن آخری این است که می‌تواند امکان‌های جدیدی در زندگی روزمره‌ی ما فراهم کند که ما حتی خیالش را هم نمی‌کردیم.

بهترین پرده برقی هوشمند

اهمیت پرده برقی در خانه هوشمند

 مراسم باز و بسته کردن پرده‌‌های کلاسیک! با خودمان می‌گفتیم: خب این مراسم کوتاه‌مدت و شاید بعضی اوقات زمخت و خسته‌کننده چیزی نیست که روزی با جهان تکنیکی ما عجین شود اما حالا:

پرده‌ برقی هوشمند قهرمانی‌ست که نمی‌دانستیم به آن‌ها نیاز داریم، مراسم خسته‌کننده باز و بسته کردن پرده‌ها را انجام می‌دهند و به راحتی روی میله‌ها و مسیرهای موجود نصب می‌شوند. با ضربه زدن روی یک برنامه یا صحبت با سیستم صوتی هوشمند، می توانید در صورت لزوم پرده های خود را باز یا بسته کنید. بهتر از آن، آنها را در یک برنامه قرار دهید، و آنها به طور خودکار در زمان‌های دلخواه شما لوپ می شوند.

اگرچه پرده هوشمند ممکن است یک کالای لاکچری و بی‌اهمیت به نظر برسد و این را تداعی کند که خب آن‌قدرها هم که می‌گویند قرار نیست در زندگی روزمره‌ی ما نقش کلیدی ایفا کند ولی پرده برقی هوشمند مانند بسیاری از تجهیزات هوشمندسازی دیگر، نه تنها زندگی را راحت تر می کنند، بلکه به ویژه برای افرادی که مشکلات حرکتی یا دسترسی دارند مفید هستند.

آینده‌ی پرده برقی در خانه‌‌های هوشمند

لیست قیمت پرده برقی

قیمت پرده‌ برقی هوشمند نسبت به تکنولوژی به کار رفته در آن متفاوت است. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه‌ی پرده برقی جنیوس هوم لیست انواع مختلف موتورها، ریل‌ها و در کل پرده‌های هوشمند را به همراه قیمت آن‌ها  مشاهده کنید. همچنین اطلاعات بیشتری برای راهنمای خرید و نصب این پرده‌ها در صفحه وجود دارد.  

بهترین پرده برقی جهان!

بیایید نگاهی به بهترین پرده‌های هوشمند در بازار جهانی این فناوری نوظهور بیاندازیم:

SwitchBot Curtain 3

به‌نظر بهترین پرده‌ برقی هوشمند تاکنون است، زیرا ترکیبی از یک موتور بی صدا و قدرتمند است که می تواند حتی پرده های سنگین را با طراحی ساده و بدون مزاحمت بالا بکشد. با تمام پلتفرم‌های اصلی خانه‌های هوشمند سازگار است، از اکثر سبک‌های پرده و میله‌های پرده پشتیبانی می‌کند، و می‌توانید برای راحتی بیشتر، لوازم جانبی پنل خورشیدی را بچسبانید.

آیا پرده هوشمند اقتصادی‌ست؟

Aqara Curtain Driver E1

نفر دوم، Aqara Curtain Driver E1، موتور سریع‌تری دارد و نصب آن آسان‌تر است، اما با سبک‌های کمتری از پرده‌ها کار می‌کند، طراحی حجیم‌تری دارد، صدای بلندتری دارد و هیچ وسیله جانبی برای شارژ خورشیدی ندارد.

سازگار با:

Amazon Alexa، Apple Home، Google Home، Matter

بررسی SwitchBot Curtain 3

SwitchBot Curtain 3 عملکرد قابل اعتماد، طراحی ظریف تر و موتوری کم صداتر از رقبا ارائه می دهد. و از آنجایی که این مدل SwitchBot نسل سوم با پرده‌های گیره‌ای، حلقه‌ای، پشتی و لبه‌ای کار می‌کند، انعطاف‌پذیرترین مدلی است که ما آزمایش کردیم و بهترین گزینه برای اکثر مردم است.

لیست قیمت پرده برقی هوشمند

سازگاری پرده برقی هوشمند با پنل خورشیدی

همچنین توصیه می‌کنیم کمی بیشتر روی لوازم جانبی پنل خورشیدی سرمایه‌گذاری کنید، که شما را از شارژ مجدد باتری نجات می‌دهد (اگرچه در برخی تنظیمات ممکن است این افزونه قابل مشاهده باشد، می‌تواند برای برخی افراد مشکل ساز باشد). در غیر این صورت، باید باتری ها را با استفاده از دوشاخه شارژ کنید SwitchBot می گوید که باتری ها باید حدود هشت ماه دوام بیاورند. ما در حال بررسی میزان خوب بودن این تخمین هستیم.

Curtain 3 به یک هاب سازگار برای دسترسی از راه دور و کنترل صوتی نیاز دارد – بدون هاب شما محدود به استفاده از آن مانند یک پرده موتوری اولیه هستید

بررسی Aqara Curtain Driver E1

Aqara Curtain Driver E1  دارای یک موتور قدرتمند است که می تواند حتی سنگین ترین پرده ها را اجرا کند. به خصوص به راحتی نصب می شود و باتری قابل شارژی دارد که Aqara می گوید باید یک سال دوام بیاورد، اما برخلاف  SwitchBot، Aqara گزینه شارژر خورشیدی را ارائه نمی دهد E1 با انواع پرده‌های میله‌ای مانند SwitchBot Curtain 3 سازگار نیست، و گیره‌ها و نوار پلاستیکی که برای پرده‌های به‌سبک گرومت نصب می‌کنید بیشتر از قطعات مدل SwitchBot متمایز است.

Aqara Hub M2 برای فعال کردن قابلیت‌های هوشمند از جمله دسترسی به برنامه و کنترل صوتی مورد نیاز است. Curtain Driver E1 از Amazon Alexa، Apple Home، Google Home و Matter پشتیبانی می‌کند، اما به لطف مرکز فعال Aqara Apple Home، راه‌اندازی آن با Apple Home بسیار آسان است.

انواع پرده‌‌های خنه هوشمند

پرده برقی برای چه کسانی‌ست؟

پرده هوشمند ( نگاهی بیاندازید به پرده برقی هوشمند چیست؟ ) راهی ساده برای خلاص شدن از شر کارهای روزمره کوچک بستن و باز کردن پرده ها را فراهم می کنند. هنگامی که دستگاه را نصب کردید، می‌توانید به‌راحتی برنامه‌ریزی کنید که پرده‌هایتان را هر روز در زمان مشخصی باز و بسته کنید تا به عنوان بخشی از برنامه روزانه‌تان، کمک کند تا نور طبیعی را مدیریت کنید.

آنها همچنین دستگاه های خوبی برای افراد مسن یا افرادی هستند که تحرک یا مهارت محدودی دارند. این ابزارها با کمک به عایق‌سازی پنجره‌های شما در برابر هوای ناخواسته بیرون، موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز می‌شوند.

آیا خرید پرده برقی اقتصادی‌ست؟

پرده‌ برقی هوشمندی که ما در این مقاله آزمایش کردیم دقیقاً ارزان نیستند – قیمت آنها از حدود 90 دلار در هر پانل پرده شروع می شود و اگر می خواهید حداکثر قابلیت های هوشمند مانند دسترسی از راه دور یا کنترل صوتی را داشته باشید، به یک موتور در هر پانل پرده، به علاوه یک هاب نیاز دارید. اگر نیاز به تحقیق بیشتر راجع‌به قیمت پرده برقی در ایران دارید به لیست قیمت پرده برقی جنیوس هوم را از دست ندهید.

اهمیت پرده برقی در خانه هوشمند

هنگام انتخاب پرده برقی به چه نکاتی توجه کنیم؟

ما هنگام انتخاب پرده‌های هوشمند برای بررسی، طیف گسترده ای از مدل ها و ویژگی ها را بررسی کردیم. هر محصولی که برای آزمایش انتخاب کردیم باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  • مکانیزم حرکتی با باتری
  • برنامه با کنترل باز/بستن و زمان‌بندی
  • حداقل یک ادغام با سیستم‌های بی‌سیم خانه هوشمند
  • سازگاری با بیش از یک پلتفرم خانه هوشمند ( نگاهی بیاندازید به: کی ان ایکس )
  • قابلیت کنترل از راه دور
  • نصب DIY نسبتاً ساده
  • کنترل واضح و ساده برنامه
  • کنترل صوتی ساده
  • عملکرد قابل اعتمادعمر باتری نسبتا طولانی
  • طراحی محجوب
  • موتور بی صدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *